„Tulburarea de joc” este o boală, decide Organizația Mondială a Sănătății; Industria răspunde

0
19

Organizația

Mondială a Sănătății, divizia de sănătate publică a Organizației Națiunilor Unite, a adăugat oficial „tulburarea jocurilor” în registrul său de boli recunoscute oficial.

Acest lucru sa întâmplat în weekend, când OMS a adoptat în mod oficial cea de-a 11-a revizuire a Clasificării Internaționale Statistice a Bolilor și a Problemelor de Sănătate aferente (ICD-11).

Toate cele 194 de membri ai OMS au votat în unanimitate să adopte revizuirea.

Potrivit

OMS, „tulburarea jocurilor” se caracterizează printr-un „model de comportament de joc persistent sau recurent”, online sau offline.

Descrierea oficială continuă să spună că tulburările jocurilor pot include următoarele: 1) controlul depreciat asupra jocurilor (de exemplu debutul, frecvența, intensitatea, durata, terminarea, contextul); 2) creșterea priorității jocurilor în măsura în care jocurile are prioritate față de alte interese de viață și activități zilnice și 3) continuarea sau escaladarea jocurilor, în ciuda apariției unor consecințe negative. ” Persoanele considerate a avea „tulburarea jocurilor” riscă să sufere o „afectare semnificativă” în viața personală, familială, socială, educațională și profesională, potrivit OMS. Descrierea continuă să spună că „tulburarea jocurilor” poate fi o condiție continuă sau poate avea un caracter episodic.

Pentru a fi sugerat că o persoană are „tulburare de joc”, ei ar afișa aceste tipare de comportament timp de un an sau mai mult.

Boala

„tulburări de joc” va deveni oficial recunoscută de OMS la 1 ianuarie 2022.

Potrivit datelor GI.biz, OMS a ajuns la concluzia sa bazată pe consultări cu experți din diferite domenii. În ianuarie, când OMS a anunțat pentru prima dată că va lua în considerare recunoașterea „dezordinii jocurilor”, grupul american de jocuri video, ESA, a declarat că desemnarea „trivializează din greșeală problemele reale de sănătate mintală”. „La fel ca fanii sportului avid și consumatorii de toate formele de divertisment angajat, jucătorii sunt pasionați și dedicați cu timpul lor”, ESA – care lobby pentru industria jocurilor video pentru a-și proteja interesele – a spus într-o declarație.

„Avand captivi jucatori de peste patru decenii, mai mult de 2 miliarde de oameni din intreaga lume se bucura de jocuri video”. „Organizația Mondială a Sănătății știe că bunul simț și cercetarea obiectivă demonstrează că jocurile video nu sunt dependente. Și punând acea etichetă oficială asupra lor, trivializează problemele reale de sănătate mintală cum ar fi depresia și tulburarea de anxietate socială, care merită tratamentul și atenția deplină comunitate „, a continuat declarația. În acel moment, ESA a declarat că a încurajat puternic OMS să inverseze acțiunea, dar acum că a fost adoptată oficial, rămâne să se vadă dacă există posibilități de apel.

Nu

este doar ESA care revine la OMS asupra acestei decizii.

O declarație atribuită asociațiilor globale de jocuri video – inclusiv ESA (SUA), ESA Canada (Canada), IGEA (Australia și Noua Zeelandă), ISFE (Europa), K Games (Coreea de Sud) și UKIE ) – spune că OMS a luat decizia „fără consensul comunității academice”. Consecințele ar putea fi de mare amploare și s-ar putea realiza opusul a ceea ce OMS dorește să facă, potrivit afirmației.

„Există o dezbatere semnificativă în rândul medicilor și profesioniștilor cu privire la acțiunea OMS de astăzi.

Suntem

îngrijorați că au ajuns la concluzia lor fără consensul comunității academice”, se arată într-o linie din declarație.

„Consecințele acțiunii de astăzi ar putea fi profunde, neintenționate și în detrimentul celor care au nevoie de ajutor real”. Continuă: „Încurajăm și susținem jocul sănătos prin furnizarea de informații și instrumente, cum ar fi controalele parintești, care împuternicesc miliarde de oameni din întreaga lume să-și administreze jocul pentru a se asigura că rămâne plăcut și îmbogățit.Acum cu toate lucrurile bune din viață, moderarea este esențială și că găsirea echilibrului potrivit este o parte esențială a jocului sigur și sensibil. ” Săptămâna trecută, înainte de a lua decizia OMS, președintele Sony a vorbit despre modul în care industria jocurilor video trebuie să facă mai mult pentru a promova jocurile sănătoase.

„Trebuie să o luăm în serios și să adoptăm contramăsuri”, a declarat el pentru rapoarte (prin Kyodo News).

Unele

jocuri au deja funcții de implementare pentru a promova comportamente de joc sănătoase.

Recent, PUBG Mobile a introdus o nouă funcție care trimite pop-up-uri către jucători tineri pentru a le reaminti să pună jocul în jos și să ia o pauză.

oficial adoptatOficialulPotrivit GI.bizprin intermediul News Kyodo